Teknolojinin önemli bir rekabet avantajı aracı haline gelmesiyle birlikte, şirketler daha verimli ve hızlı olabilmek adına teknoloji yatırımlarını her geçen gün artırıyorlar. Bu yatırımların önemli kalemlerinden birini "İş Zekâsı" (Business Intelligence - BI) uygulamaları içermektedir. İş zekâsı çözümlerinin Türkiye'deki bilinirliği ve uygulanması, sektörden sektöre farklılık gösterse de şirket yöneticilerinin büyük bir çoğunluğu tarafından iş hayatında karar sürecini etkileyecek doğru bilgiye zamanında ulaşabilmek, artık stratejik avantaj olarak nitelendiriliyor. Kurumsal kaynak planlaması (ERP) ve iş zekâsı çözümlerini bütünleşik ve doğru kullanmayı başaran işletmeler rakiplerine göre çok daha avantajlı duruma geçiyorlar. İşte bu yüzden, her işletmenin bilgiye ulaşma ve yönetmede temel bir stratejisi olmalısı gerekmektedir. Günümüzde işletmelerin bilgiye ulaşma ve yönetmede temel bir yaklaşımları olmadan faaliyet göstermeleri son derece güçtür. İçinde bulunduğumuz dönemde "Bilgi" çok büyük önem taşımaktadır. Bilgiyi toplamak, işlemek ve değere dönüştürmek için güçlü bir yapı kurulmalıdır.